donderdag 27 oktober 2011

Anders 'SCHREEUW'en

Iedereen kent het schilderij ' De Schreeuw' van Eduard Munch.
Vandaag hebben we in de klas dat schilderij herwerkt naar ons eigen gevoel. Welk gevoel roept dat schilderij op bij mij? Welke situatie kan ik me daarbij voorstellen? Wanneer zou ik het willen uitschreeuwen van de angst?
Schilder je kranten in de kleuren die passen bij de volgende woorden : lentefris, zwoele zomeravond, kil, koel, angstaanjagend, moordend, gezellig, snikheet, ijzingwekkend, ...
Scheur je kranten tot reepjes/stukjes en maak in groep een nieuw schilderij dat hetzelfde gevoel oproept als De Schreeuw!
Geef je schilderij een naam.

Gedurfde resultaten met passende namen maar vooral veel plezier en muzisch denken!
      

 

'Grafgeest' door Achraf, Seppe, Emrah & Ayoub

'Spookschip' door Natyrë, Bryan, Hannah & Kim

          'spokende stad' door  Gizem, Sjanneke, Hanne & Melianthe
                                                            'Roep des doods' door Sam, Milan, Joeri & Nabil 

1 opmerking:

  1. Leuke resultaatjes! Ik heb het met mijn klas ook gedaan. Ik post de kunstwerkjes binnenkort ook wel nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen