donderdag 24 november 2011

Medisch taalgebruik (deel 2) : Miel in ziekenhuis :(

Kort ademigheid,
Snelle hartslag...
Koortsje hoog in de top!

Mieletje zeur!
Mieletje zeurt ....
Mieletje zeurde?

Blikjes van : mama, papa help me dan toch!
Geen stoute prikjes meer van de dokter!
Weg met die verbandjes! Mijn polsje doet zo pijn!

Mieletje slaap!
Mieletje slaapt ...
Mieletje sliep!

Tranen bollen door de kamer!
Traantjes luidkeels schreeuwend : ik wil naar huis!
Traantjes die jammeren: Ik wil m'n eigen bed!

Papa en mama zijn nu bij mij!
'k voel me al wat beter!
Mijn lachje teruggevonden,
papa en mama nog triest.

1 opmerking:

  1. Ocharme! Ik leef met jullie mee. Zo klein, dan kan je dat allemaal niet plaatsen. Geef hem maar een dikke knuffel van mij. Sterkte Mieleke!

    BeantwoordenVerwijderen